.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
يکصد و شصت و ششمين روز جنگ اوکراين
تلاش لهستان برای سیطره بر اقتصاد اوکراین
سازمان اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد لهستان در تلاش برای تحت کنترل گرفتن بخش‌هایی از اقتصاد اوکراین از جمله بخش کشاورزی این کشور است.

به گزارش شمال نیوز به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، شبکه تلویزیونی روسیاالیوم: سازمان اطلاعات خارجی روسیه از تلاش‌های لهستان برای تحت کنترل گرفتن بخش‌هایی از اقتصاد اوکراین از جمله بخش کشاورزی خبر داد


دو کشتی دیگر حامل غلات اوکراین بندر چرنومورسک را ترک کردند
به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ترکیه چاپ استانبول، بر اساس اعلام وزارت دفاع ملی ترکیه، کشتی رحمی یاغجی که با پرچم ترکیه از بندر چرنومورسک به مقصد استانبول حرکت کرده است، حامل ۵ هزار و سیصد تن روغن آفتابگردان است.

کشتی اوشن لیون نیز که با پرچم لیبریا حرکت می‌کند حامل ۶۴ هزار و ۷۲۰ تن ذرت به مقصد کره جنوبی است.

وزارت دفاع ملی ترکیه اعلام کرد، مقامات مرکز هماهنگی مشترک نظارت بر انتقال غلات اوکراین در ساعات آینده از ۴ کشتی دیگر حامل غلات اوکراین که در نزدیک سواحل آخرکاپی ترکیه مستقر شده اند، بازرسی خواهند کرد

 

سازمان اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد لهستان در تلاش برای تحت کنترل گرفتن بخش‌هایی از اقتصاد اوکراین از جمله بخش کشاورزی این کشور است.


دیپلمات روسیه: آمریکا مخالف حل و فصل مسالمات آمیز بحران اوکراین است
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن روز دوشنبه گفت بسته جدید یک میلیارد دلاری کمک نظامی آمریکا به کی‌یف اثبات می‌کند آمریکا قصد ندارد به حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین کمک کند و می‌خواهد این درگیری را طولانی‌تر کند.

او گفت "واشنگتن به دمیدن به آتش درگیری اوکراین" ادامه می‌دهد. اختصاص یک میلیارد دلار اضافی برای این اهداف نشان می‌دهد که آمریکا قصد ندارد منطقی باشد و به حل و فصل مسالمت آمیز این موضوع کمک نخواهد کرد. در برابر این پس زمینه، اظهارات نمایندگان دولت مبنی بر اینکه ارائه این محصولات دفاعی موقعیت کی یف را در میز مذاکره "احتمالی" تقویت می‌کند، به خصوص بدبینانه به نظر می‌رسد. سرویس مطبوعاتی سفارت روسیه در کانال تلگرامی خود، به نقل از سفیر روسیه نوشت: اصلا مشخص نیست در شرایطی که تنها هدف آمریکا طولانی کردن این جنگ تا حد ممکن است، چگونه می‌توان از گفتگو صحبت کرد.

او تاکید کرد "ارسال بی قید و شرط سلاح به اوکراین به شکل فزاینده‌ای در خود آمریکا ایجاد نگرانی می‌کند. کارشناسان آمریکایی، ستون نویسان نشریات برجسته و شهروندان عادی از خود می‌پرسند: چقدر از این کمک به مقصد می‌رسد؟ شواهد زیادی از طرح‌های کلاهبرداری در حین انتقال این محصولات دفاعی وجود دارد. این مسئله ثابت می‌کند از بین بردن جنبه‌های مخرب کمک نظامی به کی یف دشوارتر می‌شود. "

به گفته این دیپلمات "برخی از این تسلیحات آمریکایی به خط مقدم می‌رسند. شبه نظامیان زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، هر روز به مناطق مسکونی شهر‌های دونباس حملات مرگباری را انجام می‌دهند؛ و اکنون با حمله به نیروگاه هسته‌ای ژاپروژیا، کل اروپا را در معرض خطر شدید قرار می‌دهند. امیدواریم که این حقایق هر چه زودتر چشم شهروندان آمریکایی را باز کند و آن‌ها متوجه شوند که کشورشان دقیقا از چه کسانی حمایت می‌کند. "

 

سفیر روسیه: نیرو‌های اوکراین همه اروپا را به خطر می‌اندازند
به گزارش کانال تلگرام خبرگزاری اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد: نیرو‌های مسلح زلنسکی با حمله به نیروگاه هسته‌ای زاپاروژیا، همه اروپا را با خطری شدید مواجه می‌کنند.

 

درخواست روسیه از حامیان غربی اوکراین برای اعمال فشار بر کی یف
کانال تلگرامی خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد سفارت روسیه در انگلیس از " حامیان غربی کی یف" خواست به منظور تضمین راه اندازی امن نیروگاه هسته‌ای زاپاروژیا، بر اوکراین فشار آورند.

 

درخواست سازمان ملل برای اعطای کمک‌های بشردوستانه به اوکراین
سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد سطح درخواست کمک برای پاسخ به نیاز‌های بشردوستانه در اوکراین را به چهار میلیارد و سیصد میلیون دلار رسانده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، استفان دویاریچ سخنگوی سازمان ملل گفت نیاز‌های مالی برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به اوکراین از دو میلیارد و دویست و پنجاه میلیون دلار در ماه آوریل به چهار میلیارد و سیصد میلیون دلار رسیده است.

وی در گفتگویی مطبوعاتی گفت: درخواست قبلی برای پاسخ به نیاز‌های مالی طی ماه‌های مارس تا اوت بود، اما با توجه به وخامت اوضاع، این نیاز‌ها تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

دویاریچ خاطر نشان کرد: بیش از یک چهارم جمعیت اوکراین یعنی هفده میلیون و هفتصد هزار نفر طی ماه‌های آتی به کمک‌های بشردوستانه نیاز خواهند داشت که این تعداد دو میلیون نفر بیشتر از ارزیابی‌های ماه آوریل است.

وی افزود: از زمانی که نخستین درخواست کمک بشردوستانه برای اوکراین مطرح شد تاکنون دو میلیارد و سیصد و هشتاد میلیون دلار جمع آوری شده است که نشان دهنده حمایت بی سابقه از این اقدام بشردوستانه است.

 

زلنسکی درباره تکرار فاجعه چرنوبیل هشدار داد
در پی تکرار حملات به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیای اوکراین، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور این کشور درباره تکرار فاجعه چرنوبیل هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کیف، زلنسکی گفت: دنیا نباید چرنوبیل را فراموش کند. این را نیز باید در نظر داشت که زاپوریژیا بزرگ‌ترین نیروگاه هسته‌ای اروپا است. فاجعه چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ بر اثر انفجار تنها یک راکتور اتفاق افتاد در حالی که نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا دارای شش راکتور است.

نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در جنوب اوکراین از چهارم مارس گذشته تحت کنترل نیرو‌های روس است و طی هفته گذشته دو بار مورد حمله قرار گرفت که یکی از حملات در نزدیکی یکی از راکتور‌ها اتفاق افتاد. روسیه و اوکراین یکدیگر را به انجام این حملات متهم می‌کنند.

زلنسکی در ادامه گفت: باید تحریم‌های جدیدی علیه روسیه و علیه صنعت هسته‌ای این کشور اعمال کرد.

 

کمک یک میلیارد دلاری پنتاگون به اوکراین
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، پنتاگون روز دوشنبه از اعطای کمک یک میلیارد دلاری به اوکراین خبر داد.

 

کمک ۴.۵ میلیارد دلاری جدید بانک جهانی به اوکراین
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، بانک جهانی با اعلام این خبر افزود هدف از این اقدام کمک به دولت اوکراین برای برآورده کردن نیاز‌های فوری این کشور در پی جنگ است.در بیانیه بانک جهانی آمده است این کمک به ویژه به دولت اوکراین فرصت خواهد داد تا هزینه‌های حوزه‌های اجتماعی، بازنشستگی و بهداشت و سلامت را تامین کنند.

در این بیانیه همچنین آمده است که این کمک به صورت چند مرحله‌ای واریز خواهد شد. بخش اصلی این کمک‌ها را آمریکا تامین کرده است.

بدین ترتیب میزان کمک‌های بانک جهانی به اوکراین به سیزده میلیارد دلار رسید.

 

کمک چند میلیاردی آمریکا برای رفع نیاز‌های بودجه‌ای اوکراین
به گزارش رویترز، آمریکا چهار و نیم میلیارد دلار دیگر برای رفع نیاز‌های بودجه‌ای اوکراین ارسال می‌کند.

 

محکومیت زندان برای سرنشین تانک روسی
سرویس امنیتی اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد دادگاهی در اوکراین سرنشین یک تانک روسی را به دلیل تیراندازی به یک ساختمان مسکونی به ۱۰ سال زندان محکوم کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کی یف، گروهبان میخائیل کولیکوف، که در آغاز تهاجم روسیه به اوکراین اسیر شده بود، توسط دادگاهی در چرنیگویف در شمال اوکراین به دلیل نقض قوانین جنگی مجرم شناخته شد.

براساس اعلام سرویس امنیتی اوکراین مشخص شد تانک روسی در ۲۴ فوریه از مرز اوکراین و بلاروس عبور کرده سپس به سمت مرکز منطقه‌ای که به شدت تحت تاثیر درگیری بوده، پیشروی کرده است.

سرویس امنیتی اوکراین در ادامه خاطر نشان کرد در ۲۶ فوریه، سرنشین این تانک به دستور فرمانده خود، به طور مشخص به یک ساختمان مسکونی ۱۱ طبقه که غیرنظامیان در آن ساکن بودند شلیک کرد. چندین آپارتمان براثر این گلوله باران ویران شد، کمی بعد تانک وی رهگیری و گروهبان کولیکوف دستگیر شد.

در ماه مه، قاضی اوکراینی یک سرباز ۲۱ ساله روسی را به دلیل قتل یک غیرنظامی به حبس ابد محکوم کرده بود که این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۱۵ سال زندان کاهش یافت. او اولین سرباز روسی بود که از زمان آغاز تهاجم به اوکراین در ۲۴ فوریه به دلیل جنایت جنگی محاکمه شد.

دو سرباز متهم به گلوله باران دو روستا در منطقه خارکیف در شرق اوکراین به ۱۱ سال زندان محکوم شدند و چندین پرونده دیگر در حال رسیدگی است.

 

تلاش لهستان برای سیطره بر اقتصاد اوکراین
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، سازمان اطلاعات خارجی روسیه از تلاش‌های لهستان برای تحت کنترل گرفتن بخش‌هایی از اقتصاد اوکراین از جمله بخش کشاورزی خبر داد.

این سازمان اعلام کرد برخی شرکت‌های لهستانی با بهره برداری از اوضاع اقتصادی وخیم در اوکراین تلاش می‌کنند محصولات کشاورزی این کشور را با قیمت پایین خریداری کنند که ممکن است این امر باعث ورشکستگی شرکت‌های کشاورزی اوکراینی شود و این فرصت را برای لهستان فراهم خواهد کرد تا سهام و زمین‌های این شرکت‌ها را به بهای اندک خریداری کند.

سازمان اطلاعات روسیه همچنین اعلام کرد لهستان در توسعه زیرساخت‌های اساسی بخش حمل و نقل در اوکراین سرمایه گذاری می‌کند تا عملیات انتقال محصولات غذایی به بازار اروپا را تسهیل کند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.108 seconds.